مقاله

7 ترفند برای پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند یکی از بهترین و جذاب‌ترین پوشیدنی‌های یک خانم است اما در عین حال به پای بانوان آسیب زیادی وارد می‌کنند. معمولاٌ زمانی که برای دراز مدت کفش پاشنه‌دار می‌پوشند، بعد از آن از پا درد رنج می‌برند. به خاطر ترس از افتادن هرگز از کفش‌های پاشنه دار نگذرید. در این مقاله می‌خواهیم به شما ترفندهایی برای پوشیدن کفش پاشنه بلند معرفی کنیم تا درد کمتری را متحمل شوید. باز هم توصیه می‌شود که زیاد از این نوع کفش‌ها استفاده نشود زیرا پاهای ما برای پاشنه‌های بلند طراحی نشده‌اند.

ترفندهایی برای کاهش درد و راه رفتن آسان هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

هنگام خرید کفش، پاشنه کفش را با حساسیت انتخاب کنید و به اندازه کفش دقت داشته باشید.

برای کفش پاشنه بلند، اندازه خیلی مهم‌تر نسبت به سایر کفش‌هاست. یک سایز بزرگ‌تر یا یک سایز کوچک‌تر ممکن است آسیبی جدی به پای شما وارد کند. این را به یاد داشته باشید که هنگام خرید کفش حتماٌ جفت کفش را امتحان کنید و تنها به پوشیدن یک لنگ آن اکتفا نکنید. کفش را در مغازه بپوشید و با آن چندین قدم راه بروید. اگر شما جز دسته کسانی هستند که زیاد کفش پاشنه بلند نمی‌پوشید، کفش پاشنه 5 سانتی‌متری به نسبت پاشنه‌های بلندتر گزینه بهتری برای شماست.

بیشتر بخوانید: اصول شیک پوشی برای خانم‌ها

کفش‌ها را فریز کنید.

وقتی شما کفشتان کمی تنگ و یا جلوی آن باریک است، از این ترفند استفاده کنید. این کار کمی سایز کفش را بزرگ‌تر می‌کند. برای این ترفند، درون یک پلاستیک را پر از آب کنید و در کفش قرار دهید. کفش‌ها را درفریزر بگذارید و چند ساعت به آن زمان دهید. بعد آماده استفاده است.

کفی ارتوپدی در کف کفش خود قرار دهید

کفی‌های ارتوپدی موجود در بازار، کمک می‌کنند تا بافت نرمی برای پا مهیا باشد. اینطوری پای شما هم داخل کفش راحت تر است. این کفی‌ها به کاهش درد نیز کمک می‌کنند. برای استفاده از کفی طبی معمولاٌ بهتر است، کفش را یک سایز بزرگ‌تر تهیه کنید.

استفاده از نوار چسب برای انگشتان

اگر تمایل دارید که با کفش پاشنه‌دار درد کمتری تحمل کنید و راحت‌تر راه بروید، انگشت سوم و چهارم پاهایتان را به یکدیگر بچسبانید. درد روی قسمت‌های سینه پا را اینگونه می‌توانید کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: انواع ست کیف و کفش

از سشوار می‌توانید استفاده کنید

وقتی زمان زیادی از پوشیدن کفش می‌گذرد، کفش‌ها جمع می‌شوند. یکی از کارهای موثر استفاده از سشوار است. سشوار را به سمت کفش‌های پاشنه بلند خود بگیرید و ببینید که با باد گرم چطور کفش‌هایتان جا باز می‌کند و می‌توانید از آن راحت استفاده کنید.

قطعاتی چسبنده به کار ببرید

از قطعات چسبنده برای پیشگیری از لیز خوردن پا در کفش می‌توانید استفاده کنید. این تکه‌ها از لغزیدن پا به سمت جلو در کفش جلوگیری می‌کند و در نهایت مشخص است که از فشاری که به پنجه پا وارد می‌شود، به شدت کاسته می‌شود و این موضوع میزان راحت بودن پا در کفش پاشنه‌بلند را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

فرم بدنتان را تغییر دهید

شما با هر کفشی که می‌پوشید، برای حفظ تعادل مرکز ثقل متفاوتی دارید. کفش‌های پاشنه‌دار هم از این قاعده مستثنی نیستند.
یک خط را در نظر بگیرید که قرار است شما را صاف نگه دارد. شانه را به سمت عقب و کمی پایین قرار دهید. زانوهایتان را مقداری خم کنید و پاهای خود را نزدیک به هم نگه دارید. وقتی کفش پاشنه بلند می‌پوشید، به پایین نگاه نکنید و همواره نگاهتان به روبرو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *